2010
Juventud Infinita (Endless Youth)
Installation, Intervention, Editorial Publication, Video
Sala de Arte Joven 2.0 Avda. America Comunidad de Madrid ESP

The project Endless Youth is mainly born under the idea of network behaviours and online impulses, -although transferred into a more physical and ‘analogical’ realm- within the framework of youth, so the materials employed are directly linked to this period of life in a permanent state of construction (wood), disobedience (spray) and celebration (confetti). Each one of the productions was conceived as a living and alterable element, and constructed with the collective participation of people recruited online, working directly with their own hands, or by providing content... and the production order the project was planned forward more than backward on an exquisite corpse with Jacobo Castellanos, ElTono, Juan López and Nano4184.

During two weeks of on-site work, three group installations were built -La Rampa de la Victoria (Victory Ramp), Camara Nido (NestCamera) and Tracey Emin ya lo hizo antes (Tracey Emin Already Did It)-, daily actions Spam (Spam) and a video/installation Juventud Infinita (Endless Youth). In addition, various teasers were produced and at the final opening a concert was held at the second floor where fanzines and medals were handed out to visitors. This was very similar to the feeling of a house without parents, a free falling celebration of an Endless Youth...

La intervención de Juventud Infinita nace principalmente de la idea de los comportamientos en red e impulsos on-line, -aunque llevados a un terreno más físico y “analógico”- y dentro de un marco de juventud, por lo que los materiales empleados están directamente relacionados con este periodo de vida en permanente estado de construcción (madera), desobediencia (spray) y celebración (confetti)-
Cada una de las intervenciones han sido pensadas como elementos vivos y alterables, y se han construido con participación colectiva reclutada en red, trabajando bien directamente con sus propias manos, bien aportando contenidos. En algunos casos se ha pensado en obra que pide a gritos su modificación posterior y dado el orden de intervención se ha planeado más hacia delante que hacia atrás, en un cadáver exquisito junto a Jacobo Castellanos, ElTono, Juan López and Nano4184.

Durante dos semanas de trabajo in situ, se construyeron tres instalaciones grupales (La Rampa de la Victoria, Cámara Nido y Tracey Emin ya lo hizo antes), acciones diarias (Spam) y una instalación/vídeo (Juventud Infinita) Además, previamente se realizaron varios teasers y en la inauguración final se montó un concierto donde se repartieron fanzines y medallas entre los asistentes. Esto se pareció mucho a la sensación de montar una fiesta en una casa sin padres, celebrando en caída libre la Juventud Infinita...